30 травня 2018 року Європейська комісія опублікувала пропозицію для "Креативної європейської програми". Відповідно до статті 3 Договору ЄС, метою Союзу мир та повага до культурної та лінвгістичної багатоманітності народів, а бюджет ЄС підтримує таку мету. Відповідно, "МЕДІА-програма" потребує фінансування задля реалізації мети ЄС на практиці. Культурний та креативний сектори стикаються з серйозними складностями на шляху свого розвитку з огляду на зростання конкуренції від нових глобальних гравців, якими є соціальні онлайн-платформи. Щодо аудіовізуальної індустрії, то багато професіоналів цього сектору потребують підтримки для продовження діяльності.
Жан-П'єр Декрет, до недавнього часу директор з питань розвитку в мережі кінотеатрів «Les cinémas Gaumont Pathé», 6 березня був названий лауреатом щорічної нагороди «UNIC Achievement Award», якою ЮНІК відзначає видатних представників європейського кінопрокату. Нагорода буде вручена під час церемонії нагородження виставки CineEurope, яка відбудеться 14 червня в Барселоні, Іспанія.
2017 рік виявився ще одним роком зростання європейської кіноіндустрії. Хоча кількість глядачів у державах-членів ЄС зменшилася на +0,6% порівняно з 2016 роком, загальна кількість глядачів у Європі збільшилася приблизно на +2,1%, що становило понад 1,3 мільярди відвідувань кінотеатрів. Це зростання є результатом як інвестицій операторів кінотеатрів в проекти, що спрямовані на залучення аудиторії, так і успішних європейських фільмів. Однак, як і за минулих років, головні збори припали на фільми неєвропейського виробника, включаючи такі фільми як «Красуня і Чудовисько» , «Нікчемний Я 3», «Зоряні війни: останні джедаї», «Форсаж 8», «Пірати Карибського моря: Помста Салазара».
Йорґос Лантімос подарував світу чудовий фільм "Лобстер". Цей фільм досліджує інший світ, у якому одинакам треба знаходити за обмежений проміжок часу пару на все життя, або їх перетворюють на тварин, але коли люди знаходять один одного, вони живуть у гарних умовах. Складно назвати цей фільм антиутопією, адже є ряд людей, які почуваються в ньому добре (і це більшість). У будь-якому разі, "Лобстер" має чимало цікавих тем, які він докладно досліджує.
Цього року на Каннському кінофестивалі було представлено новий фільм Лантімоса. В мене після "Лобстера" очікування були вельми високими. Стрічка розповідає нам про гарну успішну сім'ю, яка стикається з серйозною проблемою.
Золота пальмова гілка 2017 року дісталася фільму "Квадрат". Фільм є доволі цікавим та має чимало прихованих символів. Але почнемо з того, що лежить на поверхні.
Головний герой є директором музею сучасного мистецтва. Ми бачимо фільм про його життя, роботу та стосунки з іншими людьми. За фоном стрічка дуже нагадує "Тоні Ердманн". Так, в обох фільмах показано життя людей, робота яких переважно складається з переговорів англійською мовою (хоча обидва фільми про людей, чия рідна мова є іншою), а вечір завершується гучними вечірками, які, втім, також є частиною роботи. Інші, менш значні елементи, які є спільними для фільмів - це оголена (гола у "Тоні Ердманн" та напівгола у "Квадраті") людина на бенкеті, а також несподівана у фільмі велика коричнева істота з шерстю (костюм Тоні та справжня мавпа у "Квадраті"). Щодо схожостей можна також наостанок зазначити, що фільми мають схожий хронометраж (162 хвилини "Тоні Ердманн" та 142 хвилини "Квадрат") та оцінки (на imdb перший фільм має 7.5, а другий 7.6).
Від творця "На узбіччі" Александера Пейна світ отримав новий захоплюючий фільм "Зменшення". Очікування були дуже високими, адже фільм було спершу представлено на Венеційському кінофестивалі як фільм відкриття. Окрім того, сам жанр та короткі на той час відомості про сюжет інтригували потенційних глядачів ще більше, адже фантастична комедія, яка намагається вирішити глобальні проблеми людства, приваблює одразу. Трохи пізніше з'явився трейлер, з якого цей фільм виглядає як щось у дусі "Великого Гетсбі" з елементами наукової фантастики. Можливо, саме надзвичайно високі очікування і стали причиною серйозного провалу фільму. Чимало відгуків та рецензій описують його як розчарування року. Фільм має "С" на cinemascore, 5.8 на imdb, 50% свіжості від критиків на rottentomatoes, а в прокаті при бюджеті 68 мільйонів доларів фільм за весь час у США зібрав всього 24.4 мільйони.
В чому проблема? Окрім невиправданих очікувань, фільм має істотні недоліки. Він зачіпає цікаві теми, проте персонажі та сюжет загалом є фрагментарними. Ми дуже мало знаємо про героїв фільму, особливості світу, у якому вони живуть, та реальний екологічний стан (а це для фільму є дуже важливим).
Нещодавно вирішила подивитися угорський фільм, який отримав головну нагороду Берлінського кінофестивалю, "Тіло і душа". Фільм оповідає нам про двоих працівників скотобійні та їх взаємостосунки. Їх зводить разом те, що вони мають спільні сновидіння. Звичайно, цей фільм не для широкого кола глядачів, але він зроблений якісно та передає цікаву романтичну історію. Головна героїня має серйозні складнощі у спілкуванні з іншими людьми та надзвичайну пам'ять, яка їй, втім, не надто допомагає. Герой є достатньо звичайною людиною, яка звикла жити на самоті та ні до кого не прив'язуватися, проте він вельми зацікавився мовчазною жінкою.
Хоча світ і переживає глобалізаційні процеси, локальні смаки все одно мають велике значення. Так, у 2017 році ми спостерігали різного роду неочікувані провали блокбастерів та успіхи малобюджетних фільмів у різних країнах світу.