Є не дуже популярний чи високо оцінений, але доволі глибокий фільм 2009 року під назвою «Винахід брехні». У цьому фільмі герої живуть у Всесвіті, який загалом схожий на нас, але має істотну відмінність – людство еволюціонувало так, що воно є неспроможним говорити те, чого немає. Це має чимало наслідків. Усі герої дуже відверті, у цьому світі немає релігії (можливо, одна з причин доволі низької оцінки, адже релігійна частина людства іноді сприймає подібне занадто особисто), а на людське слово покладаються більше, ніж на техніку. Якщо підходити ближче до теми, якій присвячено цей роздум, у тому світі усі фільми є документальними, адже фантазування як таке не є можливим.
Сучасний світ сповнений фентезі, наукової фантастики та просто вигаданих історій. Але цьогорічні номінанти на Оскар свідчать про те, що дедалі більша увага приділяється фільмам, заснованим на реальних подіях. Здавалося б, ну навіщо нам дивитися фільми про нудну реальність, коли ми можемо завдяки розвитку сучасних технологій поринати у інші, значно більш насичені світи? Справа у тому, що кіно відіграє різну роль для різних людей. Хтось звертається до нього, щоб забутися та пожити у іншому світі. Інші ж хочуть більше дізнатися про цей світ. Така тенденція також означає поступове усвідомлення того, що наша реальність є достатньо цікавою, і ми не завжди потребуємо чогось більш фантастичного.
Відомий сервіс онлайн-перегляду фільмів Netflix наприкінці січня вступив до Американської асоціації кінокомпаній (MPAA), ставши першою онлайн-платформою, яка опинилася серед найбільших американських кіностудій.
UNIC: більше 1 мільярда 250 мільйонів відвідувачів кінотеатрів у Європі четвертий рік поспіль.
Хоча не всюди була зібрана інформація, а на частині територій дані є приблизними, загальний огляд UNIC представляє комплексну оцінку результатів сектору кіноіндустрії Європи у 2018 році. Більш детальна інформація буде наявною навесні 2019 року.
Нетфлікс однозначно є однією з причин зниження бокс-офісу, хоча серед ключових факторів також називають і застарілі кінотеатри.
Кіностудія Lionsgate, що принесла глядачам такі відомі кінофільми як «Голодні ігри» та «Пила» звільнила частину свого колективу кілька тижнів тому. В той самий час кіностудія завершує своє партнерство із Codeblack Films (підрозділ, що робив фільми, спрямовані на афро-американську аудиторію). Загалом, 26 робочих місць буде втрачено. Деякі з них належать офісу Lionsgate у Нью Йорку, зокрема робочі місця з маркетингу та рекламування. З Codeblack Films пішло 4 робітники після переривання партнерства із Lionsgate. Чисельність же компанії Lionsgate наразі складає близько 1,600 робітників.
Минулого разу ми робили порівняльну характеристику зборів та бюджетів фільмів 2018 та 2017 року. Було з’ясовано, що про істотні зміни щодо успіхів чи провалів мову вести не доводиться. Цього разу ми хочемо звернути увагу на інше питання: чи змінюється якість та жанри фільмів, які збирають найбільше грошей у США? Для цього ми розглядатимемо топ-5 фільмів останніх трьох років.
Почнемо з 2016 року. Топ-5 найуспішніших фільмів з оцінками на Rottentomatoes (спочатку йде оцінка від критиків, а потім від аудиторії): «Бунтар Один. Зоряні Війни. Історія» (84% та 86%), «У Пошуках Дорі» (94% та 84%), «Перший месник: громадянська війна» (91% та 89%), «Секрети домашніх тварин» (73% і 62%) та «Книга джунглів» (95% та 86%). Найвищу оцінку від критиків отримав фільм «Книга джунглів», а від аудиторії – «Перший месник: громадянська війна». Найнижчим є бал як і від аудиторії, так і від критиків для стрічки «Секрети домашніх тварин». Утім, варто зазначити, що усі ці фільми мають доволі високі оцінки, і лише один має оцінки нижче за 83%.
Щодо жанрів, то 3 з 5 фільмів є пригодницькими, на два мають серед жанрів драму, комедію та наукову фантастику. Також варто зауважити, що 2 з 5 є мультфільмами, а інші два – супергеройськими фільмами.
Картина 2017 року виглядає дещо інакше. Ось список фільмів та їхніх оцінок на Rottentomatoes: «Зоряні війни: останні джедаї» (91% та 75%), «Красуня і чудовисько» (71% та 80%), «Диво-жінка» (93% та 88%), «Джуманджі: Поклик Джунглів» (76% та 87%) та «Вартові галактики 2» (83%, 87%). Оцінки цих фільмів як критиками, так і аудиторією є гідними, але помітно нижчими ніж ті, що отримали фільми 2016 року. Як критики, так і аудиторія найвище оцінили «Диво-жінку». Утім, критика найнижчу оцінку поставили «Красуні і чудовиську», а глядачі – «Останнім Джедаям». Щодо жанрів, то однозначно домінує наукова фантастика (3 з 5) та фентезі (2 з 5). А от похвалитися мультфільмами цей рік не може. Перша анімація з’являється лише на дев’ятій сходинці («Нікчемний я 3»).
Тепер час поглянути на результати 2018 року. Фільми та рейтинги були наступними: «Чорна пантера» (97% та 79%), «Месники: війна нескінченності» (84% та 91%), «Суперсімейка 2» (94% та 86%), «Світ юрського періоду 2» (48% та 50%) та «Дедпул 2» (83% та 85%). Цього року ми маємо перший фільм, який є гнилим на Rottentomatoes. Як аудиторія, так і критики його не вподобали. Найвищу ж оцінку від критиків має «Чорна пантера», а від аудиторії – «Месники: війна нескінченності». Також цього року спостерігаємо неймовірну жанрову одностайність: усі 5 фільмів мають серед жанрів наукову фантастику, полишивши екшн на другому місці.
Пропонуємо поглянути окремо на діаграму рейтингів критиками Rottentomatoes топ-5 фільмів цих трьох років:
Не так давно декілька фільмів пережили неочікувано неуспішний прокат у кінотеатрах, що спричинило розмови про збільшення кількості провалів. Так, провалився у прокаті «Робін Гуд» з бюджетом у 100 мільйонів та загальними зборами 73.5 мільйонів.
Онлайн-платформа для перегляду та збереження фільмів від компанїї Дісней набрала 6 мільйонів користувачів за рік роботи. Цей сервіс дозволяє дивитися та завантажувати фільми від Walt Disney Studios, Universal Pictures, 20th Century Fox, Warner Bros. та Sony Pictures. Користувачі додали 150 мільйонів куплених фільмів у свої особисті колекції.